Lose Weight Now, Ask Me How!

Name:
Email Address:
Contact No
Occupation
Where Do You Live Kuala Lumpur,Selangor
Negeri Sembilan,Melaka,Johor
Perak,Penang,Kedah,Perlis
Pahang,Kelantan,Terengganu
Sabah,Sarawak
Overseas
Have you register as a Herbalife Distributor in the past 2 years? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

Get your own free form like this one.

Wednesday 18 April 2012

The Story : Mine

Bismillah-hirrahman-nirrahim


Jarum jam menunjukkan pukul 2 pagi,assignment terbentang depan mata,dalam komputer terpapar di screen adalah CADD drawing menunggu untuk disiapkan.studio sunyi.

"lapar la"

"sorang pergi la beli nasi kat Hakim"
"nak kirim!" kata lagi 5 orang kawan se-studio

dan nasi Hakim yang mengandungi ayam goreng rangup lembut yang sedap,kari campur,sayur sikit dan nasi yang menggunung dilahap pada pukul 3 pagi tu.Cuba teka apa yang jadi?

Badan saya pun menggunung. Dengan kritikalnya -__-'

                                                                             Lebih kurang macam nilah nasi Hakim tu 

Gaya Pemakanan


Menjadi seorang pelajar 'studio-based' memerlukan saya menyiapkan assignment pada sebelah malam sebab sebelah pagi ada masa kelas yang panjang,quiz dan aktiviti studio yang lain. Makanan dan student memang xdapat dipisahkan,macam kembar sebab nak siapkan assignment tu memakan masa sampai pukul 3 4 pagi,kadang-kadang sampai tak tidur pun ada,so cepat lapar.

Penawar untuk keletihan membuat assignment adalah.Makan

pagi sebelum masuk studio,makan,dalam studio makan lagi,tengahari makan (baca: banyak),petang makan selalunya goreng pisang,cendol,laksa. Malam,tengah malam,pukul 1 2 3 pagi pun makan lagi kononnya nak tenaga untuk siapkan assignment dan selalunya adalah nasik lemak. Faveret pulak of course McD,asik-asik McD,sikit-sikit McD. Masa tu memang bahagia :D


Jadi,satu hari tu masa tengah duduk,terasa nak tengok bawah,tapi macam tak nampak pulak sebab terhalang oleh sekawan lemak yang giat dibela kat bahagian perut. Tiba-tiba baru saya sedar yang saya ni dah mengalami satu keadaan yang dinamakan 


"Obese tapi xsedar Obese"

sebab mungkin saya selesa dengan habit pemakanan saya sampaikan saya tak sedar yang saya sudahpun menjadi penternak lemak dalam berat badan yang berjaya sehingga 110kg masa belajar tu,tapi saya maintain macho,konon tak ambil peduli dan tanam dalam otak yang "Gemuk itu Cute" teheheee.ok dah

Hai,hello!                                                           

*FOOD sensing mood.ON*

Susah Bila Berbadan Besar @ Obese


Bila badan dah besar,nafsu makan pun besar dan tak terkawal. Banyak disadvantages bila badan besar ni antaranya saya sangat susah nak carik baju dan seluar,kalau dapat beli seluar dan baju baru memang sujud syukur terus sebab susah nak jumpa yang betul-betul muat dan selesa

Penyakit pun senang datang. Selalu sakit kepala memang dah biasa masa tu,dan sampai satu tahap saya sakit kepala sampai demam 2 3 hari. Bila jumpa doctor,saya disahkan ada darah tinggi,takanan darah saya masa tu agak tinggi disebabkan berat badan berlebihan + pemakanan tak terkawal + stress.

Resdung pun saya ada,pagi-pagi dah bersin,memang sangat sensitif dengan habuk. Kadang-kadang bila dah bersin,hidung berair,keadaan tu berlanjutan sampai esok baru elok.

Cepat penat,naik 3 anak tangga pun dah mengah,asyik letih,mengantuk,padahal baru bangun tidur ni,5 minit lepastu mengantuk balik. Hahahah. Bila dah macam tu,semua benda pun dibuat dengan lemah lembut,sopan santun dan slow motion sebab asyik penat dan senang keletihan. Lagi satu kita akan nampak tua dari umur yang sebenar bila kita berbadan besar ni.


Ye,saya tahu ye,nauzubillah macam HUGE Jackman!


Semua macho tapi saya yang paling COMEL.LOL (blazer tu tak boleh butang sebenarnya) -__-'

Traditional Diet


Struktur rangka badan saya agak besar,jadi saya mudah gemuk. Sejak kecik saya dah memang gemuk,dan bila sampai Form 5,saya diet,makan nasik sangat sikit sehari sekali dan tak makan malam,memang menjadi tapi sangat lambat dan bila masuk belajar ke U,badan naik balik,mendadak. Berulang kali jugak cuba diet tapi semua tak menjadi,sebab Malaysia memang syurga makanan,semua pun nampak sedap

Pernah juga cuba macam-macam cara lain untuk kurus,minum extract limau yang MasyaAllah masam nauzubillah pagi-pagi,minum produk pelansingan terkenal,traditional diet,macam-macam lah,tapi tak jugak dapat badan yang diidamkan.

Sampai saya sangat skeptikal nak guna produk penurunan berat badan sebab dah berapa banyak produk dah cuba tapi tak dapat dan nampak hasil. Lepas habis belajar,saya cuba balik diet macam dulu + xmakan malam. 

Ada sorang kawan promote produk pengurusan berat badan dan kesihatan,tapi saya tak ambil peduli,ingat macam produk yang lain-lain. Dan kawan saya tu pun gunalah produk tu. Saya pulak membesar macam biasa.


Herbalife!


Lepas sebulan kawan saya guna produk tu,dia hilang 6 atau 7kg dalam masa sebulan dan mula nampak perubahan fizikal. Bila kitorang jumpa,masing-masing terkagum kejap,hahaha. Saya pun mula tanya,selidik-selidik sikit pasal produk ni. Dia ambil produk ni daripada kawan dia iaitu Qurratu Ain iaitu Herbalife Distributor dan saya mula berminat + ada kesedaran untuk mencuba dan menurunkan berat badan. Masa saya mula-mula nak ambil tu berat dah susut sedikit sebab kerja,96kg.

Saya pun start consume Herbalife sebagai sarapan dan makan malam. Mengeyangkan dan sedap. Lepas ambil seminggu saya mula rasa lemah-lemah badan,rasa penat tu dah beransur hilang dan the best part adalah saya hilang 6kg dalam masa 3 minggu sahaja! :D

Masa ni dah hilang sikit berat tapi masih berat -___-'

Dan progress penurunan berat badan tu pun berterusan,berat saya beransur hilang non-stop dan selepas 6 bulan saya mengambil Herbalife,alhamdulillah saya hilang total 20kg! 



Progress dalam 3 4 bulan pengambilan,sorry xingat hilang berapa time ni 


Progress lagi


Progress latest (sorry kecik sikit)


My testimonial :D

Saya rasa lebih energetic,tak rasa mengantuk tiba-tiba,tak cepat penat,resdung saya improved dah tak bersin-bersin,dan part paling best adalah sangat mudah nak beli baju dan seluar.Saiz seluar dulu 38/40,tapi sekarang dah 34/32. Baju dulu L/XL,sekarang M  :D

Ramai orang cakap kalau dah ambil produk Herbalife ni nak kena makan 24-7,non-stop, tapi sebenarnya tak,saya pun ada nafsu kat Nasi Kandar juga, nasi Hakim yang sedap masyaAllah tu,ice cream dan makanan-makanan lain, tapi kenalah berpada,beringat masa makan tu,jangan sekali makan habis 5 pinggan. Bak kata Director Ahmad Nisfu "itu bukan gagah,itu gelojoh!" hehe


Semuanya Bermula Dari Diri Sendiri


Dengan pembangunan yang pesat dan juga gaya hidup yang mendesak,kita kurang mengambil berat mengenai bagaimana kita menjaga pemakanan harian kita, makan dan telan je apa yang melintas kat depan mata tanpa ambil peduli soal nutrisi dan juga kesihatan yang akan kita dapat bila pemakanan tidak dijaga.

Tahukah anda kebanyakan penyakit kronik mulanya di perut? Dan dari perut akan merebak ke seluruh badan disebabkan gaya pemakanan yang tidak sihat dan tak dijaga. Akibatnya penyakit mula main cak-cak dengan kita

Kebanyakan kita menyedari hal ni tapi tidak ambil inisiatif untuk melakukan sesuatu untuk membaiki keadaan badan sekarang, bak kata orang, "Mencegah adalah lebih baik dari mengubati"

Kerana semuanya bermula dari diri anda sendiri.Lakukan perubahan sekarang dan menjadi lebih sihat insyaAllah! :D

Till then,

Assalamualaikum :)



"Kita sendiri yang bertanggungjawab menjaga amanah badan dan kesihatan yang Allah kurniakan,bukan orang lain" 













2 comments: